A reklámhatékonysági médiakutatások aktuálisan legfontosabb célja, hogy megértse és feltérképezze az emberi figyelem működését. 2022. elején jelent meg egy átfogó tanulmány, ami több másik kutatás eredményeit és saját eredményeit összegezte a fogyasztói figyelem témájában. Ha valaki szívesen elmélyedne a tanulmányban, letöltheti, ha gyorsan túl akar lenni rajta, akkor van egy tízperces youtube-os összefoglaló is.
A szerintünk legfontosabb eredmények:
- Az emberek koncentrációs szintje az alábbi tevékenységek közben a legmagasabb: napi hírek olvasása, időjárási infók fogyasztása, podcast hallgatás. A legalacsonyabb: közösségi médiaplatformok böngészése közben.
- A podcast vs. klasszikus rádió összehasonlításban a podcast kétszer nagyobb koncentrációt produkált.
- A reklámkerülés a digitális médiafelületek esetében az online bannerek és popup hirdetések esetében a legnagyobb arányú, a podcast esetében minimális.
- A tradicionális médiafelületekre (tv, rádió, magazin) és a podcastekre jobban odafigyelnek az emberek, mint a digitális médiafelületek bármelyikére.
És egy okos ábra:

A kép forrása: The Attention Pathway & How To Measure It Report from Adelaide and the ANA
Az egész internet podcast lesz, sőt
Az iHeartMedia digitális részlegének vezetője, Conal Byrne írt egy cikket az Forbes.comra, amiben összefoglalja, szerinte milyen lesz a podcast média 2022-es éve. A négy állításból szerintünk az egyik legérdekesebb, amiben azt fogalmazza meg, hogy az egész internet podcast lesz, azaz audio formában elérhető on demand tartalom.
Jelenleg a podcast, az amit podcasterek készítenek, kifejezetten audió felületre, de szerinte, hosszabb távon az egész internet átültethető audió formára és terjeszthető on demand módon. Rengeteg online média már most is elérhetővé teszi a cikkeit audió formában, ez pedig a szöveget beszéddé alakító technológiák tökéletesedésével idén nagyon növekszik, ahogy a tévék is egyre több műsorukat egészítik ki audió extrákkal, hogy még erősebben kössék magukhoz a rajongókat, és extra hirdetési felületeket adjanak el.
Conal Byrne szerint a podcast média 2022-es további trendjei:
- A podcasterek folytatják a kísérletezést a videós tartalmakkal, de egy idő után rájönnek majd, hogy nincs.értelme.
- Egyre jobb keresőeszközök jönnek, amikkel a podcast tartalomban lehet kutakodni.
- A podcast valóban tömegmédiává válik