Ha figyelem van, minden van

A reklámhatékonysági médiakutatások aktuálisan legfontosabb célja, hogy megértse és feltérképezze az emberi figyelem működését. 2022. elején jelent meg egy átfogó tanulmány, ami több másik kutatás eredményeit és saját eredményeit összegezte a fogyasztói figyelem témájában. Ha valaki szívesen elmélyedne a tanulmányban, letöltheti, ha gyorsan túl akar lenni rajta, akkor van egy tízperces youtube-os összefoglaló is. 

A szerintünk legfontosabb eredmények: 

  • Az emberek koncentrációs szintje az alábbi tevékenységek közben a legmagasabb: napi hírek olvasása, időjárási infók fogyasztása, podcast hallgatás. A legalacsonyabb: közösségi médiaplatformok böngészése közben.
  • A podcast vs. klasszikus rádió összehasonlításban a podcast kétszer nagyobb koncentrációt produkált.
  • A reklámkerülés a digitális médiafelületek esetében az online bannerek és popup hirdetések esetében a legnagyobb arányú, a podcast esetében minimális.
  • A tradicionális médiafelületekre (tv, rádió, magazin) és a podcastekre jobban odafigyelnek az emberek, mint a digitális médiafelületek bármelyikére.

És egy okos ábra: 

A kép forrása: The Attention Pathway & How To Measure It Report from Adelaide and the ANA

Az egész internet podcast lesz, sőt

Az iHeartMedia digitális részlegének vezetője, Conal Byrne írt egy cikket a Forbes.com-ra, amiben összefoglalja, szerinte milyen lesz a podcast média 2022-es éve. A négy állításból szerintünk az egyik legérdekesebb, amiben azt fogalmazza meg, hogy az egész internet podcast lesz, azaz audio formában elérhető on demand tartalom.

Jelenleg a podcast, az amit podcasterek készítenek, kifejezetten audió felületre, de szerinte, hosszabb távon az egész internet átültethető audió formára és terjeszthető on demand módon. Rengeteg online média már most is elérhetővé teszi a cikkeit audió formában, ez pedig a szöveget beszéddé alakító technológiák tökéletesedésével idén nagyon növekszik, ahogy a tévék is egyre több műsorukat egészítik ki audió extrákkal, hogy még erősebben kössék magukhoz a rajongókat, és extra hirdetési felületeket adjanak el. 

Conal Byrne szerint a podcast média 2022-es további trendjei:

  • A podcasterek folytatják a kísérletezést a videós tartalmakkal, de egy idő után rájönnek majd, hogy nincs értelme.
  • Egyre jobb keresőeszközök jönnek, amikkel a podcast tartalomban lehet kutakodni.
  • A podcast valóban tömegmédiává válik