A személyes ajánlásra emlékeznek a podcast hallgatók

A podcast hirdetés – különösen ha a host olvassa – magasabb márkafelidézést (brand recall) eredményez, mint a hagyományos hirdetési formák. Derül ki a Nielsen 2021 őszén publikált tanulmányából. 

A podcastok fontosak a KPI-ok elérésében

A podcastok egyre népszerűbbek, egyre többen hallgatják őket, így egyre szélesebb célközönség érhető el általa. Ezért is fontos, hogy a márkák és az ügynökségek kihasználják a podcastokban rejlő lehetőségeket. A podcastok beépítse a marketing stratégiába, kampányokba növeli a márka iránti elköteleződést és segíti a kritikus KPI-ok elérését. “A podcastok elterjedése hatalmas lehetőséget teremtett a hirdetők számára az erősen elköteleződő, niche célközönségek elérésében.” – mondta Arica McKinnon, a Nielsen ügyféltanácsadási alelnöke. 

A podcast hirdetés – különösen ha a host olvassa – magasabb márkafelidézést (brand recall) eredményez, mint a hagyományos hirdetési formák. A Nielsen podcast hirdetési hatékonyság (PAE – Podcast Ad Effectiveness) mérései kimutatták, hogy a személyes ajánló (host-read-ad) esetében 71%-os a brand recall, ez nagyfokú fogyasztói érdeklődést, vásárlási hajlandóságot és ajánlási szándékot vált ki. Sőt, a hosszabb hirdetések (több mint 60 másodperc) eredményesebbek a fogyasztók körében. A hosszabb hirdetések közel 70%-kal hatékonyabbak, mint a rövidebbek, ha minél több információt szeretnének megtudni a márkáról. A vásárlási hajlandóság és az ajánlási szándék 40%-kal magasabb a 60+ másodperces hirdetések esetén. A hosszabb hirdetések nemcsak magasabb elköteleződést váltanak ki, hanem a márkafelidézést is erősítik: a hallgatók közel háromnegyede képes volt megnevezni a márkát egy hosszabb hirdetés meghallgatása után.

A tanulmányból kiderül, hogy a podcast hallgatók jobban érdeklődnek egyes iparágak hirdetései iránt, a pénzügyi szolgáltatások, a technológia és a fogyasztási cikkek iparágak esetében magasabb a márkafelismerés.

Új iparág, új hirdetési stratégia

Nagyon fontos, hogy a márkák ne ugyanazzal a hirdetési stratégiával tervezzenek a podcastok esetében, mint a hagyományos tömegmédiában. A podcast hallgatókról számos adat elérhető (például nem, korcsoport), ezáltal a márkák képesek azokat a hallgatókat elérni, akik a legfogékonyabbak a termékeik és szolgáltatásaik megismerésére. A podcast az a csatorna, ahol a márka reklámzaj-mentes, intim környezetben képes kapcsolódási pontot teremteni a potenciális vásárlókkal.   

A Betone Network megjelenési lehetőségei közül a márkához és az üzenethez a legoptimálisabb hirdetési formával érdemes tervezni a marketing stratégiában. Ezekről a megjelenési formákról itt olvasható részletesebb információ.

A Nielsen riport innen tölthető le.