2022-es podcast piaci előrejelzések

A podcast ipar folyamatosan változik és gyors ütemben fejlődik. Egy amerikai podcast ügynökség, a Quill csapata hét kulcsfontosságú előrejelzést határozott meg 2022-re. Ezek a változások fogják meghatározni a nemzetközi és a hazai podcast piacot is.

1. Fellendül a podcast marketing

A podcast egy új, viszonylag fiatal iparág. Ami a podcast marketinget illeti, az alkotók és a márkák kénytelenek alkalmazkodni a jelenlegi iparági és technológiai standardokhoz. Ezt szem előtt tartva a marketing szakembereknek meg kell tanulniuk a podcast marketing sajátosságait. Ez többek között különböző hirdetési platformokat, elemzéseket, szövegeket, CTA-kat jelent. 

Az elmúlt időszakban a műsorok stratégiai tervezés nélkül is növekedtek. Ahogy az iparág fejlődik és a műsorok száma folyamatosan emelkedik, a márkáknak podcastereknek meg kell határozniuk a marketing stratégiájukat. A versenyben egyre nagyobb szükség lesz a tudatos tervezésre és kivitelezésre is.

2. A podcasterek bevonják a hallgatókat a tartalom kialakításába 

A podcast piac korántsem telített, de már nagyon sok műsor elérhető. Az elkötelezett közönség kialakításának a leghatékonyabb módja az érdekes – niche- témára való fókuszálás (jó példa erre itthon a Hihetetlen Történelem podcast – a szerk.). Egy jól meghatározható közönség-szegmensre való összpontosítás mellett meg kell ismerni, hogy pontosan ki a közönség, és hogy mire van valójában szüksége. Mi a legegyszerűbb módja ennek? Meg kell őket kérdezni. 

2022-ben várhatóan továbbra is növekszik azon podcasterek és márkák száma, akik szeretnének kapcsolatot teremteni hallgatóikkal, és többet kérdeznek tőlük arról, hogy mit szeretnének hallani, mit szeretnek vagy nem szeretnek egy adott műsorban, min változtatnának, stb. Azok az idők, amikor nem tettük fel ezeket a kérdéseket, elmúltak – itt az ideje, hogy közvetlenül a hallgatóktól kapjuk meg a válaszokat; például kérdőívek, felmérések készítésével vagy a social médián keresztül.

3. A branded podcastok egyre elterjedtebbek lesznek a márka-intimitás elérése érdekében

Elérkezett az idő, amikor a márka-intimitást be kell építeni a marketing stratégiába. 

Ha egy márka hatékony taktikát követ a közönség megszólítására és a velük való kapcsolatteremtésre, az nagy hasznot hoz a márkaismertség, a potenciális ügyfelek generálása és megtartása szempontjából.

2022-ben a márkák megértik a márka-intimitás fontosságát és hogy a podcast egy hatékony médium a közönséggel való kapcsolatépítésben. A márkázott tartalmak növekedésével és a podcastok fontosságának felismerésével, egyre több és változatosabb módja lesz annak, hogyan használják a tartalmakat a bizalom elérése érdekében.

(Érdemes meghallgatni a Generali biztosító által szponzorált Egyszer lent podcastot és a TELEKOM Magenta podcastját a témában. – a szerk.)

4. Több podcast adat lesz elérhető 

Hatékony elemzés nélkül egy döntés nem lehet adatvezérelt. A podcast piac a podcast elemzések és adatok hiányával küszködik. Más médiumok, például a blogok vagy a videók, rengeteg eszközzel és erőforrással rendelkeznek, amelyek segítségével megérthetik, hogyan lehet sikeres a tartalom. A podcast ipar azonban még mindig le van maradva. 

2022-ben olyan megoldások születnek, amelyek ténylegesen biztosítják a podcastok és marketing szakemberek számára a műsoruk elemzéséhez, méréséhez és növekedéséhez szükséges információkat.

5. A podcast valós ROI-jának megértése még fontosabb lesz 

A márkák számára kiemelkedően fontos a podcast (marketing) költések megtérülése (ROI).

Mindannyian tapasztaltuk a kezdeti izgalmat és felhajtást a podcastok körül, most az eredményeket keressük. Mind a márkák, mind a podcasterek számára kulcsfontosságú, hogy megértsék, hogyan térül meg a befektetés. 

6. Eljön az exkluzív podcastok időszaka

A podcast műsorok és vállalatok gyors ütemű felvásárlását láttuk 2021-ben. Nem meglepő, az elsődleges felvásárló a Spotify volt. A Podz vagy a Findaway 2021-es felvásárlásával a Spotify exkluzív jogokat vásárolt olyan műsorokhoz, mint a Call Her Daddy és az Armchair Expert.

De nem a Spotify az egyetlen játékos. Például az Amazon a Smartless kizárólagos jogainak megszerzésével belépett a piacra.

A nagyobb cégek, mint a Spotify, az Apple és az Amazon a jövőben is a legnépszerűbb műsorok exkluzív jogainak megvásárlására törekednek. Miközben a nagy márkák versengenek az audióipar uralmáért, 2022 folyamán fokozott feszültséget tapasztalhatunk a hallgatók között is, akik hol örülnek, hol bosszankodnak az ilyen felvásárlások miatt.

7. Az Apple elkezdhet új “hanghullámokat” generálni

Az Apple viszonylag csendes megfigyelője volt a podcast ipar alakulásának. Mindannyian kíváncsiak voltunk, hogy mikor hallunk róluk, és vajon rá fognak-e ugrani a felvásárlási hullámra, mint a többi nagy szereplő. 2021-ben megtették az első lépéseket: az Apple az USA-ban elindította a podcast előfizetési platformját, lehetővé téve a podcastok számára, hogy bevételt szerezzenek műsoraikból. Várhatóan több mozgást fogunk látni tőlük idén a podcast iparban: vajon exkluzív műsorok lesznek, fizetett hirdetési lehetőségek, podcast cégek felvásárlása? Meglátjuk milyen változásokat hoz 2022 a podcast iparba.

Forrás: https://www.quillpodcasting.com/blog-posts/2022-podcast-predictions