Magyar Posta – Becses levelek podcast kampány

A Betone Network podcast sales house történetének legnagyobb host-read-ad kampányát sikerült összehoznunk a Magyar Postával. Ismerd meg a kampány hátterét és részleteit: 

A Magyar Posta 2021. tavaszi Kézzel írott levelek kampányának 2021. karácsonyi új epizódjában az időskori magányra hívta fel a társadalom figyelmét. 

A kampány célja:

Társadalmi érzékenyítés: az időskori magány egy létező probléma a mai társadalomban, amire fontos ráirányítani a figyelmet. Éppen ezért a Magyar Posta azt a célt tűzte maga elé, hogy szolgáltatásaival segítse a generációk közötti szakadék áthidalását. 

Integrált hirdetési kampány: 

A podcast hirdetési kampánynak két pillére volt:

1) Dinamikus host-read-ad kampány, ahol a 12 műsorvezető hívta fel a figyelmet az időskori magányra és buzdították a hallgatókat, hogy írjanak kézzel levelet az ismerőseiknek, rokonaiknak. Minden műsorvezető a saját műsorához passzoló hangnemben és tartalommal mondta el az üzenetet. A kampányban résztvevő műsorok: Az Utazási Podcast, Betone Business, Egyszer lent, Fűzővel kifelé!, Mesélj, anyukám!, Mia Femme, Pogi Podcast, Keleten-Nyugaton, Re-Business, Sport TV podcastok (Extra Inning, Karanténcast, Kézivezérlés, Lessen vagyunk), Szertár, Teljes Terjedelem.

Egyszer Lent host-read-ad
SPORT TV Podcastok host-read-ad

2) Hihetetlen Történelem műsorszponzoráció. A szponzori üzenetben a podcasterek felhívták a figyelmet, hogy az idősek nem a múlt, hanem a jelen. Nélkülük nem lenne történelem és írjon minden hallgató egy levelet valamelyik idős ismerősének, szomszédjának. 2021- decemberében 5 epizódban hangzott el az üzenet. Emellett az epizódok végén egy szponzorációs post-roll hirdetés is futott. 

Szponzorációs szpot

Panulin Ildikót, a Magyar Posta társasági kommunikációs osztályvezetőjét kérdeztük a kampánnyal kapcsolatos benyomásikról. 

Miért választottátok a podcastot, mint médiafelület?

Nagyon izgalmas volt számomra egy új, Magyarországon még fejlődésben lévő médiafelület kipróbálása, nemcsak szakmailag, hanem emberileg is. Hiszen valaha rádióztam és magam is lelkes hallgatója vagyok számos podcastnak. Szakmailag nézve pedig egyszerűen ki akartuk próbálni, hogy a minőségi tartalom mellett miként tudunk ezen a felületen megjelenni. Szerintem a podcastok értéket, minőséget közvetítenek, és ehhez mi hirdetőként alkalmazkodtunk: a célunk az volt, hogy egy társadalmi jelenségre hívjuk fel a figyelmet, és abban biztosak voltunk, hogy itt értő fülekre találunk.

Miért választottátok a host-read-ad-et, mint megjelenési formát?

Vannak, akik azt szeretik, ha az üzenetük kötött formájú, senki nem nyúl bele, nem módosítja, nem szabja saját magára, erre megvannak a megszokott eszközök. A host-read-ad azonban épp azoknak való, akik nem riadnak vissza a színességtől. Ahányan vagyunk, annyifélék: mi azt szerettük ebben a megoldásban, hogy a műsorvezetők a saját ízlésük szerint fogalmazták meg az üzenetünket. Számomra ettől lett még teljesebb.

Milyen visszajelzéseket kaptatok a kampány kapcsán?

Többen gratuláltak, mert nem gondolták, hogy van olyan üzenete a Postának, aminek helye van a podcastokban. Mások pedig hálásak voltak azért, hogy egy nyilvánvaló dologra, a kézzel írott levelek, a valaha volt képeslapok személyességére és a kapcsolattartás minőségére ismét ráirányította a figyelmet ez a kampány.

Mi a benyomásotok és a tervetek a podcast média kapcsán?

Elégedettek vagyunk a kampány eredményeivel, és ez a kóstoló, ha lehet, még inkább meghozta az étvágyunkat a podcast, mint műfaj iránt. Mindenképpen folytatjuk az együttműködést a Betone Network csapatával.

“A Betone Network podcast sales house történetének legnagyobb host-read-ad kampányát sikerült összehoznunk a Magyar Postával. Kutatásokból tudjuk, hogy a márka visszaidézési hajlandóság ennél a megjelenésformánál a legmagasabb (71%). Ez a kampány bebizonyította, hogy a médiapiac egyik legértékesebb és leghatékonyabb eszköze a podcast. Személy szerint én is sokkal több kézzel írott levelet küldtem az ismerőseimnek idén, mint korábban. Szóval már ezért megérte. “ –

Hampuk Richárd, a Betone Network társalapítója.

Megbízó: Magyar Posta Zrt.
Ügynökség: DOT Creative Kft.
Médiavásárló: New Land Média Kft.
Podcast sales house: Betone Network Kft.
Szpot produkciós cég: Lincoln Production Kft.
A kampányban résztvevő podcastok: Az Utazási Podcast, Betone Business, Egyszer Lent, Felforgatók, Fűzővel kifelé!, Hihetetlen Történelem, Mesél, Anyukám!, Mia Femme, Pogi Podcast, Keleten-Nyugaton, Re-Business, Sport TV podcastok (Extra Inning, Karanténcast, Kézivezérlés, Lessen vagyunk), Szertár, Teljes Terjedelem